چربی‌سوزی و عضله‌سازی با دستگاه EMSCULPT

در دنیای همیشه در حال تغییر جراحی پلاستیک و پوست، هیچ کمبودی برای درمان کسانی که به دنبال چربی‌سوزی و پیکرتراشی بدن خود هستند، وجود ندارد.

EMSCULPT یکی از جدیدترین روش‌های انقلابی پیکرتراشی بدن است. این اولین روش غیرتهاجمی است که همزمان با عضله‌سازی، چربی‌سوزی نیز انجام می‌دهد تا ظاهری زیباتر ایجاد کند. این یک روش درمانی زیبایی جدید است که باعث کانتورینگ بدن می‌شود و به مردان و زنان سالم این امکان را می‌دهد که بدون انجام عمل جراحی تهاجمی به اندام متناسب موردنظر خود دست یابند. اما آیا واقعا EMSCULPT در عضله‌سازی و چربی‌سوزی موثر است یا فقط شعار تبلیغاتی است؟ طبق نتایج بدست آمده از درمان‌های انجام شده با EMSCULPT، این نتیجه بدست آمده که این دستگاه واقعا به عضله‌سازی و چربی‌سوزی کمک می‌کند.

درمان‌های غیرتهاجمی کانتورینگ بدن مانند EMSCULPT یک گزینه محبوب برای مردان و زنان بزرگسال است تا در نواحی خاص از بدن تناسب بیشتری داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم نگاهی به نحوه عملکرد دستگاه EMSCULPT، درمان و نتایجی که بیماران می‌توانند انتظار داشته باشند، بیاندازیم.

EMSCULPT چگونه کار می‌کند؟

EMSCULPT از فناوری پیشرفته برای تقویت بدن و کمک به حذف چربی‌ها استفاده می‌کند. نام EMSCULPT در واقع برگرفته از علم پشت درمان آن است. دو حرف اول E و M در EMSCULPT نشان‌دهنده فناوری پشت آن است. در دستگاه EMSCULPT از انرژی الکترومغناطیسی (electromagnetic) برای منقبض کردن ماهیچه‌ها در ناحیه‌ای که تحت درمان است استفاده می‌شود. این فرآیند شبیه به نحوه انقباض طبیعی ماهیچه‌ها است. دستگاه EMSCULPT این فرآیند را به میزان بسیار قوی‌تر از توانایی بدن ما انجام می‌دهد. استفاده از انرژی الکترومغناطیسی باعث می‌شود ماهیچه‌ها کاری را انجام دهند که انقباضات فوق حداکثری نامیده می‌شود.

در واقع دستگاه EMSCULPT با استفاده از فناوری الکترومغناطیسی متمرکز با شدت بالا (HIFEM)، انقباضات عضله‌ای را با سرعتی سریع القا می‌کند و اجازه نمی‌دهد عضله هدف شل شود. این انقباضات فوق حداکثری شرایطی را ایجاد می‌کند که ناحیه مورد نظر را مجبور می‌کند با سوزاندن چربی و عضله‌سازی بیشتر به شرایط ایجاد شده پاسخ دهد. درست مانند ورزش منظم، بدن به طور طبیعی با بازسازی بافت پاسخ می‌دهد و در نتیجه عضلات سفت‌تر و قوی‌تر می‌شوند. این انقباضات قدرتمند یک واکنش متابولیک بسیار موثر ایجاد می‌کند که با هر جلسه EMSCULPT چربی می‌سوزاند و عضله بیشتری می‌سازد. مردان و زنان سالم می توانند از این دستگاه استفاده کنند. دستگاه EMSCULPT به آن‌ها کمک می‌کند تا در شکم، ران‌ها، باسن یا ناحیه بالای بازو ظاهری متناسب و لاغر داشته باشند.

EMSCULPT چه تفاوتی با سایر روش‌های حذف چربی دارد؟

امروزه تفاوت‌های فاحشی بین EMSCULPT و سایر روش‌های حذف چربی وجود دارد. درحال حاضر هیچ وسیله دیگری غیر از دستگاه EMSCULPT وجود ندارد که واقعاً عضلات را تقویت کند یا بسازد. روش کار این دستگاه به این صورت است که باعث می‌شود این ماهیچه‌ها 20000 بار در 30 دقیقه منقبض شوند و بافت ماهیچه‌ای را درست مانند ورزش کردن می‌سازد. این باعث سوزاندن ذخایر چربی موضعی می‌شود زیرا ماهیچه‌ها برای انقباض به کالری نیاز دارند و این کالری مورد نیاز را از سوزاندن چربی بدست می‌آورند.

این دستگاه اولین وسیله‌ای است که چربی را با کار کردن روی ماهیچه‌های زیرین از بین می‌برد. EMSCULPT که برای تقویت و سفت کردن شکم و باسن توسط FDA تایید شده است، نتایج فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد که قابل مقایسه با هیچ یک از سایر روش‌های درمانی غیرتهاجمی شکل‌دهی بدن نمی‌باشد. باید توجه داشت که این روش درمانی برای کاهش وزن نیست؛ بهتر است برای افرادی که از قبل در وضعیت خوبی قرار دارند و به عنوان یک روش درمانی مکمل استفاده شود.

چه کسی کاندیدای مناسب برای استفاده از دستگاه EMSCULPT است؟

استفاده از دستگاه EMSCULPT برای همه مناسب نیست. افراد خیلی چاق کاندیداهای مناسبی برای استفاده از دستگاه EMSCULPT نیستند و این دستگاه برای آن‌ها موثر واقع نخواهد شد. کاندیداهای ایده‌آل برای استفاده از دستگاه EMSCULPT، معمولا بیماران نه چندان چاق، لاغر و نسبتاً متناسبی هستند که به دنبال عضله‌سازی و چربی‌سوزی برای نواحی سرسختی از بدن مانند شکم و باسن که حتی با ورزش و رژیم هم به سختی به نتیجه دلخواه می‌رسند، هستند.

افرادی که دارای مقدار زیادی چربی بدن هستند، پس از استفاده از EMSCULPT تفاوت زیادی نخواهند کرد. پزشکان در عوض استفاده از EMSCULPT را به بیمارانی توصیه می‌کنند که فعال هستند، اما ناحیه سرسخت کوچکی دارند.

EMSCULPT در بین مردان و زنان محبوب است و همچنین گزینه خوبی برای بیمارانی است که پس از یک آسیب بهبود می‌یابند. EMSCULPT همچنین در بین ورزشکاران و بیمارانی که از آسیب‌های ورزشی بهبود می‌یابند بسیار محبوب بوده است. مراکز ارائه‌دهنده خدمات EMSCULPT مراجعان زیادی از مراکز فیزیوتراپی دریافت می‌کنند، زیرا این روشی سریع برای تقویت عضلاتی است که به دلیل آسیب دیدگی ضعیف شده‌اند.

افرادی که فلز یا وسایل الکترونیکی در بدن خود دارند، مانند ضربان ساز، که در هر جایی از بدن آن‌ها کار گذاشته شده است، یا بیمارانی که سابقه مشکلات عضلانی مانند فتق پیچیده دارند، برای دریافت خدمات EMSCULPT نیز مناسب نیستند. برای استفاده از دستگاه EMSCULPT نباید هیچگونه قطعه فلزی یا الکترونیکی در بدن وجود داشته باشد.

هر جلسه درمانی EMSCULPT چقدر طول می کشد؟ چند جلسه نیاز است؟

هر جلسه EMSCULPT یک درمان 30 دقیقه‌ای در یک ناحیه خاص از بدن است. اگر روی چند قسمت از بدن کار می‌کنید، مانند ناحیه شکم و باسن، این کار حداقل به دو جلسه 30 دقیقه‌ای نیاز دارد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب معمولا به چهار جلسه درمانی نیاز است. توصیه می‌شود جلسات درمانی در یک دوره تقریباً دو هفته‌ای با فاصله دو یا سه روز از هم برای نتایج بهینه انجام شود.

بعد از EMSCULPT چه نتایجی می‌توان انتظار داشت؟

بعد از EMSCULPT می‌توان انتظار داشت که، ناحیه‌ای باریک‌تر و لاغرتر با چربی کمتری ببینید. مطالعات نشان می‌دهد که 15 تا 20 درصد رشد عضلانی و کاهش چربی در ناحیه بعد از جلسه درمانی وجود دارد. افراد بلافاصله پس از اولین جلسه درمانی نتایج را حس خواهند کرد؛ با این حال، نتایج مثبت دو تا چهار هفته پس از آخرین جلسه مشاهده می‌شود و تا چند هفته پس از درمان همچنان بهبود می‌یابد و تغییرات مشاهده می‌شود.

در حال حاضر، EMSCULPT برای استفاده در شکم، باسن و ران توسط FDA تایید شده است.

reading - چربی‌سوزی و عضله‌سازی با دستگاه EMSCULPT

همچنین بخوانید درباره:

نتایج حاصل از درمان با دستگاه EMSCULPT چقدر ماندگاری دارند؟

مدت زمان ماندگاری نتایج درمان EMSCULPT به میزان فعال بودن و شیوه زندگی بیمار بستگی دارد. برخی از افراد تحت درمان با EMSCULPT قرار می‌گیرند و سپس نتایج حاصله و بدن خود را با ورزش منظم حفظ می‌کنند. برخی از بیماران نیز خدمات EMSCULPT را دریافت می‌کنند ولی قصد دارند برای درمان بیشتر و حفظ نتایج حاصله پس از مدتی باز هم خدمات EMSCULPT را دریافت کنند.

اگر شما فرد فعالی هستید که می‌خواهید از نتایج حاصل از استفاده از EMSCULPT به عنوان انگیزه استفاده کنید، می‌توانید نتایج حاصله را برای مدت طولانی، شاید حتی برای همیشه، حفظ کنید. اما اگر فرد فعالی نیستید و قرار نیست ورزش منظم را در برنامه خود بگنجانید، پس از گذشت مدتی از درمان با EMSCULPT عضلات تحت درمان به آرامی شروع به کاهش می‌کند زیرا به اندازه کافی از آن استفاده نمی‌کنید. چربی نیز می‌تواند به آرامی شروع به بازگشت کند و در نتیجه به جلسات بعدی EMSCULPT نیاز پیدا خواهید کرد.

عوارض جانبی احتمالی EMSCULPT چیست؟

ممکن است پس از درمان احساس درد جزئی داشته باشید، در موارد نادر، افراد گفته‌اند که واقعاً احساس خستگی می‌کنند، مثل اینکه یک تمرین سخت را به پایان رسانده‌اند. انقباضات EMSCULPT در واقع به کاهش تجمع اسید لاکتیک در عضلات کمک می‌کند. از آنجایی که اسید لاکتیک می‌تواند باعث درد عضلانی شود، بنابراین فرآیند EMSCULPT از درد بیش از حد بیماران جلوگیری می‌کند. پس از درمان نیازی به استراحت نیست و بیماران می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده منظم خود را از سر بگیرند.

reading - چربی‌سوزی و عضله‌سازی با دستگاه EMSCULPT

همچنین بخوانید درباره:

درباره: بهار خدابنده