چرا فشیال مهم است؟!

هیچ حسی با احساسی که وقتی انگشتانتان را روی صورتتان می‌کشید و پوست نرم ولطیف آن را احساس می‌کنید، قابل مقایسه نیست. وقتی شما در خانه برنامه روتین مراقبت از پوست خود را دنبال می‌کنید، قطعا به حفظ طراوت و شادابی پوستتان کمک خواهید کرد؛ اما برنامه مراقبتی‌ای که در خانه دنبال می‌کنید ممکن است کامل نباشد و جوابگوی تمامی نیازهای پوستتان نباشد. پس خوب است که هر چند وقت یک بار، به متخصصین اجازه دهید از پوست شما مراقبت کنند. درست حدس زدید، داریم در مورد مزایای انجام یک فشیال تخصصی صحبت می‌کنیم.

اگر فکر می‌کنید که انجام فشیال کاری بیهوده‌ست، اشتباه می‌کنید.

فشیال یک روش چند مرحله‌ای برای مراقبت همه جانبه از پوست است. می‌پرسید چطور؟!! این همان چیزی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

reading - چرا فشیال مهم است؟!

همچنین بخوانید درباره:

چرا فشیال؟

اگر فکر می‌کنید فشیال چیزی جز گذراندن حداقل 1 ساعت در سالن زیبایی و یا کلینیک پوست و هدر رفتن زمان و پولتان نیست، بیشتر در مورد این مساله فکر کنید! چرا که انجام فشیال تاثیر فوق‌العاده‌ای برای پوستتان خواهد داشت.

حتی اگر لکه، هایپرپیگمنتیشن، آکنه‌های شدید یا هر مشکل دیگری ندارید، صورت و پوست شما باید چند وقت یکبار توسط یک متخصص آموزش دیده پاکسازی و آبرسانی اساسی شود، ماساژ داده شود تا سالم، شاداب و عاری از مشکلات پوستی باشد. قطعا بعد از انجام فشیال هم حال خودتان و هم حال پوستتان به طرز محسوسی بهتر خواهد شد!

علاوه بر این، متخصص فشیال می‌تواند شما را در ارتباط با هر چیزی که پوستتان نیاز دارد راهنمایی کند. این بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا پوست شما به چیزی دیگر نیاز دارد یا خیر و یا چگونه در برابر هورمون‌ها، آلودگی‌ها، استرس و سایر عناصر واکنش نشان می‌دهد، می‌باشد. ما می‌دانیم که شما برنامه روتین مراقبت از پوست خود را در خانه دارید، اما یک متخصص می‌تواند به شما کمک کند پوست خود را به درستی شناخته و از آن مراقبت کنید. ناگفته نماند که ماساژ شگفت‌انگیز صورت نه تنها باعث درخشش پوست می‌شود، بلکه باعث کاهش استرس شده و به آرامش شما کمک می‌کند.

هنوز قانع نشده‌اید؟؟!! در اینجا 16 دلیل برای اینکه درک کنید چرا فشیال مهم است را برای شما شرح خواهیم داد.

 

1- فشیال استرس را کاهش داده و ناراحتی روانی را برطرف می‌کند.

طبق تحقیقی که در مجله بیومدیکال ریسرچ منتشر شده، ماساژ صورت سیستم عصبی سمپاتیک را فعال می‌کند. این باعث کاهش اضطراب و بالارفتن روحیه می‌گردد.

صدها نقطه فشار روی صورت وجود دارد که به سیستم‌های مختلفی در بدن متصل هستند. وقتی این نقاط فشار ماساژ داده می‌شوند، بدن به آن واکنش نشان می‌دهد. یک ماساژ خوب صورت نه تنها پوست را درخشان نگه می‌دارد، بلکه بر عملکرد سایر اعضای بدن نیز تأثیر می‌گذارد. این نوعی ورزش برای صورت است. از آنجا که دانستن تمام نقاط فشار برای شما امکان پذیر نیست، برای انجام ماساژ صورت باید به یک متخصص فشیال مراجعه کنید.

2- فشیال پوست را از آلودگی‌ها پاک و کاملا تمیز می‌کند.

فشیال عالی صورت را کاملا تمیز می‌کند، این کار در خانه امکان پذیر نیست. بگذارید با یک مثال مشابه لزوم مراجعه به متخصص فشیال را برایتان توضیح دهیم؛ اینگونه فکر کنید که شما داروهای زیادی در خانه دارید، اما هنوز هم باید برای ویزیت سالانه به پزشک مراجعه کنید، در مورد پوست صورتتان نیز همین قضیه صادق است. متخصص فشیال نوع پوست شما را تشخیص می‌دهد و می‌داند برای سالم نگه داشتن پوست باید چه کاری انجام شود. او از روش متناسب با پوستتان برای باز کردن منافذ و پاکسازی پوستتان استفاده می‌کند.

3- انجام منظم فشیال از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

باید پذیرفت که هر روز که از عمرمان می گذرد پوستمان نیز پیرتر می‌شود. نمی‌توان جلوی افزایش سن و پیری را گرفت اما می‌توان با مراقبت صحیح از پوست روند پیر پوستی را کندتر کرد، پس مراقبت صحیح و مناسب از پوست بسیار مهم است. ماساژهای صورت و فشیال منظم باعث بازسازی سلول‌های پوست می‌شوند و باعث افزایش تولید کلاژن می‌گردد. این امر باعث جوانسازی پوست می‌شود.

4- ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون می‌شود.

یک مطالعه می‌گوید ماساژ گردش خون را در بدن بهبود می‌بخشد. همین امر در مورد صورت نیز صدق می‌کند. گردش خون بهتر در صورت به این معنی است که سلول‌های صورت اکسیژن و مواد مغذی زیادی را همراه با خون حمل می‌کنند. این امر منتج به داشتن سلول‌های سالم و کارآمد و چهره‌ای درخشان‌تر می‌شود.

5- انجام فشیال باعث جوانسازی پوست می‌گردد.

با افزایش سن، پوست درخشندگی خود را از دست می‌دهد. این امری طبیعی است. سبک زندگی و آلودگی‌های محیطی مانع از این می‌شوند که پوست جان تازه‌ای بگیرد. فشیال می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. درمانگر یا متخصص فشیال از روش‌ها، محصولات و فناوری‌های مختلفی استفاده می‌کند که به بهبود بافت پوست کمک می‌کند.

6- فشیال به سم زدایی پوست کمک می‌کند.

پوست باید به طور منظم از آلودگی‌هایی که روی آن جمع می‌شود خلاص شود. اگر این کار به درستی انجام نشود منجر به از دست رفتن جوانی و شادابی پوست می‌گردد. به همین دلیل سم زدایی پوست ضروری است. به غیر از پاک کردن و شستن هر روز صورت، برای سم زدایی آلودگی‌های روی پوست به فشیال نیاز دارید. درمانگران و متخصصان فشیال با استفاده از موادی مانند کرم‌های غنی از آنتی اکسیدان، نمک دریایی، عصاره‌های گیاهی و روغن‌ها چهره شما را از آلودگی‌ها پاک می‌کنند و به آن طراوت و درخشندگی می‌بخشند.

7- فشیال به درمان جوش و آکنه و جای آن کمک می‌کند.

هنگامی که یک جوش (یا آکنه) را فشار می‌دهید، احتمال ایجاد زخم و یا لک روی پوست وجود دارد. در بسیاری از موارد جای جوش و آکنه به راحتی از بین نمی‌رود. اما فشیال می‌تواند به از بین رفتن جای جوش و آکنه و حتی درمان آن‌ها کمک شایانی کند. متخصصان زیبایی اغلب از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید برای درمان آکنه استفاده می‌کنند. یک مطالعه نشان می‌دهد که لایه برداری از اسید سالیسیلیک به کاهش آکنه و اسکارهای ناشی از آن کمک می‌کند.

8- فشیال جوش‌های سرسفید و سرسیاه را از بین می‌برد.

استخراج جوش‌های سرسفید و سرسیاه قسمت مهمی از فشیال است. یک متخصص فشیال ماهر با استفاده از ابزار استخراج تمام جوش‌های سرسفید و سرسیاه را بدون آسیب رساندن به پوست استخراج می‌کند، که این امر در خانه امکان‌پذیر نیست. جوش‌های سرسیاه و جوش‌های سرسفید منافذ پوست را مسدود کرده و پوست را کدر می‌کنند. بنابراین، اگر پوست شما کمی ناهموار به نظر می‌رسد، وقت آن است که به دنبال فشیال بروید.

reading - چرا فشیال مهم است؟!

همچنین بخوانید درباره:

9- فشیال منافذ بسته پوست را باز می‌کند.

جلوگیری از تمام آلودگی‌ها و آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محیطی غیرممکن است. پوست روزانه با اشعه ماورا بنفش و سایر مواد سمی بمباران می‌شود. این‌ها در سطح پوست جمع شده و منافذ را مسدود می‌کنند. در هنگام فشیال، متخصص فشیال با استفاده از بخار منافذ پوست را باز می‌کند و تمام سلول‌های مرده را از بین می برد، بنابراین از آکنه و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می‌کند.

10- لایه‌برداری پوست با انجام فشیال

لایه‌برداری فرایندی است که سلول‌های مرده پوست را به آرامی از سطح پوست جدا می‌کند. سلول‌ها می‌میرند و روی سطح جمع می‌شوند و اگر برداشته نشوند، پوست را خشن و خشک می‌کنند. می‌توانید با استفاده از اسکراب در خانه پوست خود را لایه‌برداری کنید، اما اگر می‌خواهید سلول‌های مرده پوست را به درستی از بین ببرید، مراجعه به متخصص فشیال بهترین گزینه است. این شامل استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی است که سطح پوست را کاملا تمیز می‌کند و یک لایه سالم از پوست را نمایان می‌کند.

11- فشیال پوست را سفت می‌کند.

با افزایش سن، پوست با کاهش تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. در طول جلسات فشیال، متخصص فشیال از لایه‌بردارهای شیمیایی، بسته‌های مخصوص صورت، ماسک‌ها، لوسیون‌ها و کرم‌هایی استفاده می‌کنند که با عصاره‌های گیاهی غنی شده‌اند که باعث تولید کلاژن و کاهش علائم پیری و سفت شدن پوست می‌شوند.

12- فشیال به بهبود پف زیر چشم و تیرگی آن کمک می‌کند.

پوست زیر چشم نیاز به توجه ویژه‌ای دارد زیرا بسیار نازک‌تر از پوست بقیه نقاط صورت است. اگر به طور صحیح از آن مراقبت نشود، ممکن است به مرور زمان دچار پف، تیرگی و ظاهر شدن چین و چروک گردد. متخصصان زیبایی می‌دانند که چگونه با ناحیه ظریف زیر چشم رفتار کنند. کرم‌های دور چشم که توسط آن‌ها استفاده می‌شود به طور خاص برای درمان پوست حساس اطراف چشم تهیه شده و اثرات ضد پیری دارد. بسیاری از افراد در طول درمان از خیار حلقه شده برای تسکین پوست زیر چشم استفاده می‌کنند. خیار حاوی ویتامین K است که باعث آبرسانی به پوست خسته و از بین رفتن تیرگی و چین و چروک پوست می‌شود.

13- ماسک‌های فشیال پوست را نرم و درخشان می‌کنند.

متخصص فشیال متناسب با پوست شما ماسک مخصوصی برایتان درست می‌کند، ماسکی که بهترین انتخاب برای پوست شماست. این ماسک باعث آبرسانی به پوست و تصفیه منافذ آن می‌شود. همچنین حاوی موادی است که از افزایش رنگدانه‌ها می‌کاهد و پوست را سفت می‌کند.

14- فشیال پوست شما را برای جذب بهتر محصولات مراقبت پوستی آماده می‌کند.

مزیت دیگر انجام منظم فشیال این است که توانایی پوست را برای جذب موثر سایر محصولات مراقبتی پوستی که شما در برنامه مراقبتی روتین خود استفاده می‌کنید، افزایش می‌دهد. ممکن است هزینه زیادی را صرف خرید محصولات مراقبتی پوستی کرده باشید اما متوجه شدید که این مواد توسط پوست شما جذب نمی‌شوند. چرا؟ اگر سطح پوست ناصاف و دارای سلول‌های مرده باشد مواد نمی‌توانند به درستی در آن نفوذ کنند. با انجام فشیال به طور منظم، پوست شما صاف و عاری از هرگونه سلول مرده و یا آلودگی می‌گردد و در نتیجه آماده جذب محصولات می‌شود.

15- برخورداری از مشاوره پوستی تخصصی با انجام فشیال

فشیال همراه با نظرات و مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌شود. قبل از انجام هرگونه فشیال، متخصص فشیال از شما در مورد نوع پوست، مسائلی که با آن روبرو هستید و اینکه می‌خواهید چه مشکلاتی را برطرف کنید سوال می‌کند. آن‌ها قبل از ارائه راه حل، پوست شما را با دقت بررسی می‌کنند و مشکل را تجزیه و تحلیل می‌کنند. آن‌ها محصولات و روش‌‌های درمانی مفید برای پوست شما را انتخاب و به شما ارائه می‌دهند.

16- فشیال به بهبود لکه‌های تیره و روشن‌تر شدن پوست کمک می‌کند.

آیا نگران لکه‌های تیره روی پوست خود هستید؟ این لکه‌ها چیزی نیستند جز ملانین که به پوست و موها نیز رنگ می‌بخشند. پیری، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ممکن است باعث تولید بیش از حد ملانین و در نتیجه ایجاد لکه‌های تیره شود. فشیال به بهبود لکه‌های تیره و روشن‌تر شدن لکه‌ها کمک می‌کند.

درباره: بهار خدابنده