چگونه از شر تیرگی و سیاهی زیر بغل خلاص شویم؟

اگر به دلیل تیرگی و سیاهی زیر بغل خود، از پوشیدن لباس‌های باز در مهمانی‌ها خجالت می‌کشید و سعی می‌کنید قسمت‌های بالای بدن خود را همواره بپوشانید بهتر است بدانید که دیگر لازم نیست همیشه همین طور بمانید، چرا که ما قصد داریم در این مقاله روش‌هایی را به شما پیشنهاد بدهیم که کمکتان می‌کند از شر تیرگی و سیاهی زیر بغل خلاص شوید و دیگر از پوشیدن لباس‌های باز در مهمانی‌ها خجالت نکشید.

روش‌های مختلفی برای بهبود تیرگی و سیاهی زیر بغل وجود دارد. برای خلاص شدن از شر تیرگی و سیاهی زیر بغل با استفاده از درمان‌های خانگی، می‌توان از مواد سفید کننده طبیعی مانند سیب زمینی همراه با مرطوب کننده و لایه بردار استفاده کنید. همچنین روش‌های پزشکی و زیبایی دستگاهی نیز برای بهبود تیرگی و سیاهی زیر بغل وجود دارد.

در ادامه به طور کامل این روش‌ها را شرح خواهیم داد.

روش‌های خانگی درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل

1- لایه‌برداری

زیر بغل‌های تیره ممکن است به دلیل وجود سلول‌های پوستی مرده‌ای که در آنجا جمع شده‌اند ایجاد شود، بنابراین لایه‌برداری می‌تواند ظاهر تیره و سیاه پوست زیر بغل را بهبود بخشد. برخی از روش‌های لایه‌برداری خانگی موثر برای بهبود تیرگی و سیاهی زیر بغل به شرح زیر می‌باشند:

1-1- شکر:

یک فنجان شکر را با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. در طول دوش گرفتن یا استحمام به مدت یک یا دو دقیقه روی پوست مرطوب زیر بغل بمالید و سپس بشویید. سعی کنید هفته‌ای دو بار از این مخلوط استفاده کنید.

2-1- جوش شیرین: 

جوش شیرین و مقداری آب را جوری با هم مخلوط کنید که به حالت غلیظ و خمیر مانند تبدیل شوند. از این مخلوط می‌توان به عنوان اسکراب استفاده کرد. مخلوط را روی پوست زیر بغل بمالید و پس از مالش، بشویید و خشک کنید.

3-1- پرتقال: 

یک پرتقال را پوست بگیرید و پوست آن را در آفتاب قرار دهید تا خشک شود. پوست‌ها را خرد کرده و به شکل پودر درآورید و با افزودن گلاب و شیر، یک خمیر درست کنید. به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر بغل خود را با خمیر ماساژ دهید تا سلول‌های مرده پوست از بین برود و سپس با آب سرد بشویید.

4-1- جوش شیرین و گلاب: 

از جوش شیرین و گلاب مخلوطی قوام دار درست کنید. آنرا به ناحیه زیر بغل بمالید، سپس با آب گرم بشویید. این کار را تا زمانی که شاهد روشن شدن زیر بغل باشید، انجام دهید.

5-1- سنگ پا:

با استفاده از سنگ پا به آرامی روی سلول‌های مرده پوست زیر بغل بکشید. این سنگ آتشفشانی ساینده سبک، در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم آرایشی فروخته می‌شود. سنگ را کاملاً مرطوب کرده و ناحیه زیر بغل را به آرامی مالش دهید.

2- درمان‌های مایع

اگر یخچال یا کمد آشپزخانه خود را باز کنید حتما موادی را خواهید یافت که نه تنها می‌تواند پوست تیره زیر بغل را روشن‌تر کند، بلکه باعث لطافت و شادابی پوست نیز می‌شوند.

1-2- شیر: 

ویتامین‌ها و اسیدهای چرب موجود در شیر برای روشن شدن پوست تیره موثر هستند. 2 قاشق غذاخوری شیر، 1 قاشق چایخوری کشک و 1 قاشق غذاخوری آرد را با هم مخلوط کنید تا به حالت کرم مانند تبدیل شود. مخلوط را به پوست زیر بغل بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و با آب سرد بشویید. پس از استفاده از این مخلوط پوست نرم و عاری از سلول‌های مرده می‌شود، که در نهایت باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود. با کرمی که از شیر پرچرب درست شود حتی نتایج بهتری نیز حاصل خواهد شد.

2-2- سرکه:

برای داشتن زیر بغلی روشن‌تر و پوستی بدون میکروب و عاری از بوی نامطبوع، سرکه را با آرد برنج مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. ابتدا دوش آب گرم بگیرید و سپس خمیر را به زیر بغل بمالید، بگذارید 10-15 دقیقه بماند و خشک شود، سپس با آب گرم بشویید.

3-2- روغن نارگیل:

ویتامین E موجود در روغن نارگیل با گذشت زمان می‌تواند به روشن شدن پوست تیره کمک کند، بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه باید روزانه یا یک روز در میان از آن استفاده شود. قبل از استحمام، روغن را به مدت 10 تا 15 دقیقه در پوست ماساژ دهید. سپس با یک صابون ملایم و آب ولرم بشویید. یکی دیگر از مزایای روغن نارگیل این است که مانند یک دئودورانت طبیعی عمل می‌کند.

3- مواد سفید کننده طبیعی را امتحان کنید.

خاصیت اسیدی، ضد باکتری و ضد عفونی کننده در برخی از سبزیجات و میوه‌ها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا پوست را به طور طبیعی روشن کنند. سیب زمینی، خیار و لیمو سه مورد از مواد طبیعی هستند که می‌توانند به از بین بردن پوست تیره زیر بغل کمک کنند.

1-3- سیب زمینی:

یک سیب زمینی را نازک برش دهید و یک برش را روی ناحیه تیره زیر بغل بمالید. یا می‌توانید مقداری سیب‌زمینی را رنده کنید و آب آنرا بگیرید. آب آن را به زیر بغل خود بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و خشک شود، سپس آبکشی کنید.

2-3- خیار:

می‌توانید برش‌های خیار را روی ناحیه تیره بمالید یا مقداری از خیار را رنده کرده و آب آن را روی قسمت مورد نظر بمالید. حتی می‌توانید یک قدم جلوتر رفته و چند قطره آب لیمو و مقداری زردچوبه (به اندازه کافی برای تهیه خمیر) به آب خیار اضافه کنید. خمیر را روی پوست بمالید، نیم ساعت صبر کنید و سپس بشویید.

3-3- لیمو:

یک برش از لیمو را روی قسمت تیره زیر بغل مالش دهید. لیمو سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست را روشن می‌کند. بعد از استفاده از لیمو از مرطوب کننده استفاده کنید. یا مقدار کمی ماست ساده یا عسل به آبلیمو اضافه کنید تا خمیری درست شود. روی پوست بمالید و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند و سپس بشویید.

4-3- روغن تخم مرغ:

روغن تخم مرغ را به آرامی روی ناحیه تیره ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند. امگا 3 موجود در روغن تخم مرغ باعث اپیتلیزاسیون مجدد (ایجاد سلول‌های جدید پوست) می‌شود که پوست را صاف و روشن می‌کند. صبح بشویید.

reading - چگونه از شر تیرگی و سیاهی زیر بغل خلاص شویم؟

همچنین بخوانید درباره:

4- مرطوب کردن

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای جلوگیری یا درمان تیرگی زیر بغل انجام دهید مرطوب سازی محل حداقل دو بار در روز است. ترجیحا از مرطوب کننده‌های طبیعی مانند آلوئه‌ورا، لسیتین و غیره استفاده کنید.

5- شیو کردن را متوقف کنید و راه دیگری را برای از بین بردن موهای زائد ناحیه زیر بغل در پیش بگیرید.

زیر بغل تیره ممکن است به دلیل تراشیدن و شیو کردن موهای ضخیم زیر پوست ایجاد شود. اپیلاسیون و یا لیزر موهای زائد راه‌های مناسب‌تری برای از بین بردن موهای زائد هستند که روشن‌تر شدن و نرم‌تر شدن ناحیه زیر بغل را نیز در پی خواهد داشت. البته پیشنهاد ما به شما لیزر موهای زائد می‌باشد چرا که ریشه موها را از بین می‌برد.

6- استفاده از دئودرانت‌ها که مستقیما به پوست زده می‌شوند اجتناب کنید!

مواد شیمیایی ضد تعریق قوی و دئودورانت‌ها که مستقیم به پوست زده می‌شوند اغلب با واکنش التهابی زیر بغل را تیره می‌کنند.

روش‌های پزشکی درمان تیرگی و سیاهی زیر بغل

1- با پزشک خود مشورت کنید!

اگر از بیماری معروف به آکانتوز نیگریکانس رنج می‌برید، درمان‌های خانگی ممکن است به بهبود تیرگی زیر بغل کمک نکند، و در نواحی‌ای مانند زیر بغل لکه‌های روشن تا سیاه ایجاد می‌شود.

این وضعیت می‌تواند در نتیجه چاقی یا اختلال غدد درون ریز رخ دهد. این بیماری اغلب در مبتلایان به دیابت یا مستعد به دیابت و همچنین بیشتر در بین افراد آفریقایی تبار دیده می‌شود.

از دیگر دلایل احتمالی آکانتوز نیگریکانس می‌توان به بیماری آدیسون، اختلالات غده رشد یا همان هیپوفیز اشاره کرد.

2- رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

اصلاح رژیم غذایی و محدود کردن استفاده از نشاسته و قندها ممکن است به کاهش تیرگی پوست کمک کند.

روش‌های زیبایی دستگاهی

1- مزو وایت (کرم پودر دائم)

مزو وایت که با عنوان کرم پودر دائم نیز شناخته می‌شود سرمی است که برای درمان نواحی و لکه‌های سیاه و تیره پوست طراحی شده است. این دارو برای افرادی که رنگ پوست تیره دارند و همچنین برای کاهش ظاهر کک و مک و تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه و پیری توصیه می‌شود. همچنین برای کاهش تیرگی و سیاهی نواحی از بدن مانند زیر بغل، بیکینی، کشاله ران، آرنج و زانو نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. مزو وایت روش درمانی ایمن و تاثیرگذاری برای بهبود لک و تیرگی می‌باشد که فاقد پارابن، الکل، مواد رنگی، مواد معطر و مواد حساسیت زا است.

موارد کاربرد مزو وایت (کرم پودر دائم)

  • روشن کردن رنگ پوست تیره
  • یکدست کردن رنگ پوست
  • محو کردن کک و مک
  • تغییر رنگ
  • رنگدانه سازی
  • محو کردن لکه‌های ناشی از آفتاب
  • محو کردن لکه‌های ناشی از آکنه و جوش
  • محو کردن لکه‌های ناشی از افزایش سن
  • وایتنینگ و روشن‌سازی زیر بغل
  • وایتنینگ و روشن‌سازی بیکینی
  • وایتنینگ و روشن‌سازی کشاله ران
  • وایتنینگ و روشن‌سازی زانو
  • وایتنینگ و روشن‌سازی آرنج
reading - چگونه از شر تیرگی و سیاهی زیر بغل خلاص شویم؟

همچنین بخوانید درباره:

درباره: بهار خدابنده