آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

نشانه‌های آغاز داستان پیری می‌توانند از تغییرات کوچک و یا بزرگ در پوست ظاهر و نمایان شوند. واقعیت دلسرد کننده این است که، بعد از 25 سالگی، پوست ما هر سال توانایی تولید کلاژن را نسبت به سال گذشته به میزان 1-2% از دست می‌دهد. علاوه بر از دست دادن بخش قابل توجهی از کلاژن، عوامل بیرونی مانند آسیب ناشی از تابش نور خورشید و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست منجر به ایجاد علائم رایج پیری مانند افتادگی پوست و چین و چروک می‌شود.

روزی روزگاری تنها راه مبارزه با افتادگی پوست و چین و چروک، لیفت پوست با روش‌های تهاجمی، گران‌قیمت و با دوران نقاهت طولانی بود. اما امروزه درمان‌های غیرتهاجمی، ارزان قیمت (نسبت به رو‌ش‌های تهاجمی)، با دوران نقاهت بسیار کوتاه، سریع و آسان بیشماری برای کمک به افراد در رسیدن به پوستی سفت و جوان وجود دارد. در سال‌های اخیر، درمان‌های ضد پیری جدید باعث ایجاد هیاهویی در دنیای مراقبت از پوست شده است. امروزه قدرت تکنولوژی مدرن درمان‌های غیرتهاجمی بسیار موثری مانند آر اف (RF) فرکشنال و هایفو (HIFU) را برای جوانسازی پوست و بازیافت حس جوانی به ارمغان آورده است.

اما آر اف فرکشنال یا هایفو؟؟!!! آیا شما در فکر انتخاب یک روش جوانسازی متناسب با شرایط، پوست و سنتان هستید اما نمی‌دانید کدام روش برای شما مناسب‌تر است؟!!

اصلا نگران نباشید چرا که ما در این مقاله قصد داریم مقایسه‌ای بین روش جوانسازی آر اف فرکشنال و هایفو انجام دهیم. مطمانا پس از مطالعه این مقاله جواب سوال خود را خواهید یافت و روشی که با شرایطتتان تناسب بیشتری دارد را انتخاب خواهید نمود.

reading - آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

همچنین بخوانید درباره:

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال روشی برای سفت کردن و لیفت بافت پوست است که با استفاده از انرژی فرکانس رادیویی تک قطبی یا چند قطبی، گرما را به لایه‌های زیرین پوست منتقل می‌کند. این دستگاه  از روش گرمایش عمده در مناطق بزرگتر برای سفت کردن و لیفت پوست آویزان و شل شده، صاف کردن چین و چروک‌ها و تحریک تولید کلاژن و الاستین استفاده می‌کند. آر اف فرکشنال علاوه بر فواید قابل توجهی که برای محکم شدن پوست در اثر انقباض فوری به همراه دارد، با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز و ایجاد زخم‌های سطحی و تحریک پوست به پاسخ ترمیمی و تشویق گردش خون در بدن، مزایای ضد پیری و جوانسازی طولانی مدت را با خود به همراه دارد. استفاده از این روش به پوست ظاهری سفت‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر می‌بخشد، باعث کاهش خطوط ریز، کوچک شدن منافذ بزرگ و حتی بهبود شرایط پوستی مانند آکنه و جای آن، بهبود جای زخم و بخیه و بهبود استرچ مارک‌ها می‌شود.

از آنجا که آر اف بدون نفوذ به درم عمیق فقط به لایه‌های اپیدرمی می‌رسد، این روش برای حل مشکل کاهش حجم و نگرانی در مناطق حساس‌تر مانند افتادگی پلک، نسبت به هایفو گزینه بهتری است.

reading - آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

همچنین بخوانید درباره:

هایفو چیست؟

هایفو یک روش غیر تهاجمی و بدون دوران نقاهت است. این یک روش درمانی عالی است که بدون نیاز به جراحی تهاجمی نتایج جوانسازی و لیفتینگ فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این روش از انرژی اولتراسوند متمرکز با شدت بالا برای سفت کردن و لیفت پوست بدن استفاده می‌کند. هایفو 3 لایه مختلف از سطح و درم همراه با SMAS (لایه عضلانی) را هدف قرار می‌دهد. این همان لایه بافتی است که جراحان در لیفت صورت آن را می‌کشند!

افزایش کلاژن منجر به سفتی و کشیدگی پوست می‌شود. در فناوری هایفو امواج اُلتراسوند با شدت انرژی نسبتاً کمی، بر روی لایه سطحی پوست تابانده می‌شوند، این امواج با انرژی کمی از سطح پوست عبور کرده و به لایه زیرین پوست نفوذ می‌کنند. در لایه سطحی پوست، برای جلوگیری از سوختگی و یا التهاب، انرژی با شدت کمی اعمال می‌شود. از آنجا که پرتوهای امواج اُلتراسوند با فرکانس بالا در یک محل بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و سطح مجاور آن وارد نمی‌شود.

هایفو از انرژی اُلتراسوند متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌کند. انرژی امواج اُلتراسوند بافت پوست را سریع گرم می‌کند. هنگامی که سلول‌های منطقه مورد نظر به دمای مشخصی رسیدند، آسیب جزئی به بافت سلولی زیر پوست وارد می‌گردد. این آسیب جزئی باعث تحریک سلول‌های کلاژن‌ساز می‌شود و واکنش آن‌ها به این آسیب جزئی تولید کلاژن (پروتئینی که ساختار پوست را می‌سازد) می‌باشد.

باتوجه به ناحیه هدف امواج هایفو در عمق‌‎های 1/5، 3 و 4/5 میلی‌متر برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. انعطاف‌پذیری امواج هایفو و قابلیت تابانیده شدنش در عمق‌های مختلف این امکان را برای افراد فراهم می‌آورد که لایه عضلانی SMAS عمیق‌تری را هدف قرار دهند. در واقع هیچ روش درمانی دیگری برای جوانسازی و لیفت پوست به پای آن نمی‌رسد.

reading - آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

همچنین بخوانید درباره:

آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟!!!

حال نوبت آن رسیده که به این سوال پاسخ دهیم که با توجه به شرایط سنی و پوستی آرف فرکشنال مناسب‌تر است یا هایفو؟!

اگر شما بتوانید مشکل پوستی خود را شناسایی کنید، انتخاب روش جوانسازی مناسب پوستتان آسان‌تر خواهد شد. اگر حجم پوست شما در مناطق اصلی صورت  کاهش یافته است و در نتیجه ظاهری لاغر و استخوانی دارید، آر اف فرکشنال روش درمانی توصیه شده برای پر کردن و بازیابی حجم جوانی به پوست است، زیرا هایفو با ذوب کردن چربی پوست ممکن است باعث کاهش بیشتر حجم و استخوانی‌تر شدن ظاهر شما گردد. در کل برای افرادی که صورتی کشیده و لاغر دارند هایفو توصیه نمی‌شود.

در افرادی که دچار شل شدگی در بافت پوستشان هستند و پوستشان در اثر از دست دادن خاصیت ارتجاعی و کلاژن دچار افتادگی شده است، روش هایفو تاثیر بهتری نسبت به آر اف نیدلینگ فرکشنال خواهد داشت.

برای رفع چین و چروک‌ها و خطوط ظریف سطحی پوست آر اف نیدلینگ فرکشنال توصیه می‌گردد، در حالی كه برای رفع چین و چروك‌های ناشی از افتادگی پوست که عمیق‌تر هستند هایفو  پاسخ بهتری خواهد داد، چرا که هایفو قادر است به عمق پوست نفوذ کرده و لایه‌های زیرین پوست را تقویت کرده و ظاهر چین و چروک‌های عمیق‌تر را بهبود بخشد.

اما به طور کلی استفاده از هر دو این روش‌های درمانی بصورت مکمل می‌توانند تاثیرات شگرفی در جهت جوانسازی و لیفت پوست با خود به ارمغان آورند.

گذشته از غیر تهاجمی بودن و مقرون به صرفه بودن این روش‌ها نسبت به درمان‌های جراحی و تهاجمی، نکته مهم در مورد روش‌های آر اف فرکشنال و هایفو نتایج طولانی مدت آن‌هاست، زیرا از مکانیسم‌های طبیعی بدن برای تولید کلاژن استفاده می‌کنند. در حالی که بوتاکس یا فیلرها جزء روش‌های زیبایی به شمار می‌روند، آر اف فرکشنال و هایفو روش‌هایی درمانی هستند.

کلینیک‌های دکتر آرتید مفتخر به ارائه خدمات با کیفیت آر اف فرکشنال و انواع هایفو بصورت جداگانه و همچنین ارائه خدمات ترکیبی در قالب پکیج‌های چند جلسه‌ای با هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه و با تاثیرگذاری بسیار بالا و طولانی مدت هستند. لازم به ذکر است که قبل از ارائه خدمات در ابتدا پوست افراد بصورت تخصصی و توسط دستگاه آنالیز می‌گردد و پس از آن و با توجه به نتیجه آنالیز متخصصان و مشاوران حرفه‌ای ما در کلینیک‌های دکتر آرتید مناسب‌ترین روش برای جوانسازی را به متقاضیان پیشنهاد و ارائه خواهند داد.

برای تعیین وقت مشاوره در این خصوص می‌توانید با کارشناسان و متخصصان کلینیک دکتر آرتید از طریق تلفن و یا وبسایت اقدام نمایید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید در دو شعبه اصلی در تهران با جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، به روزترین امکانات و کادری مجرب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت وقت مشاوره و یا رزرو نوبت اینجا کلیک کنید.

reading - آر اف فرکشنال بهتر است یا هایفو؟

همچنین بخوانید درباره:

درباره: بهار خدابنده