جوانسازی با هایفو

تلاش بشر برای جوان ماندن به اندازه خود بشریت قدمت دارد. با این وجود، هر چقدر هم تلاش کنیم، نمی‌توانیم جلوی پیری را به طور کامل بگیریم اما مطمئناً می‌توانیم روند آن‌ را کندتر کنیم. چین و چروک ها و خطوط ظریف  به دلیل از دست دادن کلاژن و الاستین که کلیدی‌ترین ساختار پوست است، ظاهر می‌شوند.

هایفو (HIFU) یا همان امواج اُلتراسوند متمرکز با شدت بالا یک روش نسبتاً جدید زیبایی برای سفت شدن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیر تهاجمی و بدون درد برای جراحی لیفت صورت و پوست می‌دانند. این فناوری برای تحریک پوست به کلاژن سازی  از انرژی امواج اُلتراسوند استفاده می‌کند که منجر به سفت شدن پوست و جوانسازی آن می‌گردد.

هایفو در ابتدا برای از بین بردن تومور و درمان آن استفاده می‌شده است. اولین گزارش استفاده از هایفو برای زیبایی در سال 2008 توسط منبعی معتبر گزارش شده است.

سپس هایفو در سال 2009 توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تأیید شد. این دستگاه همچنین در سال 2014 برای از بین بردن و بهبود خطوط و چین و چروک قسمت فوقانی قفسه سینه و گردن (دکلته) توسط FDA مورد تایید قرار گرفت.

در حال حاضر از این روش برای جوانسازی صورت و بدن، لیفتینگ پوست، سفت شدن و کانتورینگ بدن، لاغری و تایتنینگ زنان استفاده می‌شود.

مکانیزم اثر جوانسازی با هایفو چیست؟

افزایش کلاژن منجر به سفتی و کشیدگی پوست می‌شود. در فناوری هایفو امواج با شدت انرژی نسبتاً کمی، روی سطح پوست تابانده می‌شوند، این امواج با انرژی کمی از سطح پوست عبور کرده و به لایه زیرین پوست نفوذ می‌کنند. در سطح پوست، برای جلوگیری از التهاب و یا سوختگی، انرژی اعمال شده کم است. از آنجا که پرتوهای امواج اُلتراسوند با فرکانس بالا در یک محل بافت خاص در زیر سطح پوست متمرکز می‌شوند، هیچ آسیبی به لایه‌های بالایی پوست و سطح مجاور آن وارد نمی‌شود.

هایفو از انرژی اُلتراسوند متمرکز برای هدف قرار دادن لایه‌های زیرین پوست استفاده می‌کند. انرژی امواج اُلتراسوند باعث گرم شدن سریع بافت می‌شود.

هنگامی که سلول‌های منطقه مورد نظر به دمای مشخصی رسیدند، آسیب جزئی به بافت سلولی زیر پوست وارد می‌شود. این آسیب جزئی باعث تحریک سلول‌های کلاژن‌ساز می‌شود و واکنش آن‌ها به این آسیب جزئی تولید کلاژن (پروتئینی که ساختار پوست را می‌سازد) می‌باشد.

جوانسازی با هایفو برای چه کسانی مناسب است؟

هایفو ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی، این روش در افراد بالای 30 سال که دارای شل شدگی پوست در سطح ملایم تا متوسط هستند، بهترین نتیجه را دارد.

برای جوانسازی صورت هایفو برای کسانی که صورت پُری دارند مناسب است، و برای کسانی که صورت استخوانی و لاغری دارند توصیه نمی‌شود.

افرادی که دارای پوست آسیب دیده و یا میزان بالایی از شل شدگی پوست هستند ممکن است قبل و یا همزمان با اقدام برای درمان با روش هایفو به چندین روش درمانی دیگر نیز نیاز داشته باشند.

افراد مسن با پیری و افتادگی شدید پوست، و یا افرادی که پوست بسیار آویزان بر روی گردن دارند، کاندیدهای مناسبی برای انجام هایفو نیستند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.

اگر شما به دنبال انتخاب یک روش جوانسازی مناسب خود هستید بهتر است قبل از انجام آن از متخصصان و مشاوران این حوزه مشاوره بگیرید. مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید در غرب تهران با کادری متخصص و با تجربه آماده ارائه خدمات مشاوره در زمینه جوانسازی موضعی و دیگر خدمات جوانسازی، لاغری، پوست و زیبایی به شما عزیزان می‌باشد.

جوانسازی با هایفو برای کدام نواحی بدن قابل استفاده است؟

  • صورت
  • گردن
  • زیر شکم
  • پشت بازو
  • باسن

نتایج جوانسازی با هایفو چیست؟

هایفو یک درمان امیدوار کننده است که می‌تواند جایگزین عمل‌های جراحی لیفت صورت شود، به ویژه در افراد جوان که نمی‌خواهند خطرات و دوران نقاهت برای بهبودی مرتبط با جراحی را داشته باشند.

نتایج مطالعه امیدوار کننده است. یک مطالعه در سال 2017 با حضور 32 کره‌ای نشان داد که هایفو پس از 12 هفته به طور قابل توجهی قابلیت ارتجاعی پوست گونه‌ها، شکم و ران‌ها را بهبود می‌بخشد.

در یک مطالعه بزرگتر بر روی 93 نفر، 66 درصد از کسانی که با هایفو تحت درمان قرار گرفتند پس از 90 روز بهبود در ظاهر و گردن خود را حس کرده‌اند.

اگر شما به دنبال ارائه دهنده خدمات هایفو با کیفیت عالی و قیمت مناسب در غرب تهران هستید، ما مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید را به شما پیشنهاد می‌دهیم. مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید در دو شعبه در غرب تهران آماده خدمت‌رسانی به کلیه متقاضیان خدمات زیبایی می‌باشد.

چه کسانی نباید از روش جوانسازی با هایفو استفاده کنند؟

ماساژ نسبتاً بی خطر است. اگر فرد یکی از شرایط زیر را داشته باشد نباید از ماساژ درمانی استفاده کرد:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که فشار خون بالا دارند.
  • افرادی که بیماری‌های‌ قلبی، کبدی و کلیوی دارند.
  • افرادی که بیماری‌های پوستی و یا پوست بسیار حساس یا پوست آلرژیک (از جمله آلرژی به پروتئین) دارند.
  • افرادی که ضایعات پوستی یا زخم‌های باز دارند.
  • افرادی که آکنه کیستیک دارند.
  • افرادی که اسکارهای کلوئیدی دارند.
  • افرادی که در بدن یا صورت خود پروتز و یا مواد تزریقی مانند ژل و یا فیلر دارند.

جوانسازی با هایفو چه مزیت‌هایی دارد؟

  • کاهش چین و چروک
  • کاهش افتادگی پوست در گردن (گاهی اوقات گردن بوقلمون نیز نامیده می شود.)
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • صاف کردن پوست
  • هیچ برشی و جای زخمی وجود ندارد.
  • هیچ دوران نقاهت و یا زمان استراحتی نیاز ندارد.
  • بسیار ارزانتر از عمل جراحی برای لیفت و جوانسازی است.

آیا جوانسازی با هایفو بی‌خطر و ایمن است؟

چندین آزمایش بالینی، هایفو را برای رفع و اصلاح چین و چروک صورت ایمن و موثر دانسته‌اند. افراد توانستند در طی چند ماه پس از درمان، بدون قرار گرفتن در معرض خطرات مرتبط با جراحی، نتایج را مشاهده کنند. در هایفو از امواج اُلتراسوند استفاده می‌شود. این امواج همان امواجی هستند که در سونوگرافی از آن البته با انرژی پایینتر استفاده می‌شود. طی سالیان دراز بی‌خطر و عوارض بودن این امواج بسیار مورد آزمایش قرار گرفته و اثبات شده است.

آیا جوانسازی با هایفو عوارض جانبی دارد؟

اگر هایفو توسط متخصص حرفه‌ای آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود، بسیار ایمن و بدون عوارض خواهد بود.

بهترین قسمت در مورد این روش درمانی این است که هیچ دوران نقاهتی ندارد و بلافاصله پس از ترک کلینیک ارائه دهنده خدمات می‌توان به کارهای روزمره مشغول شد. ممکن است مقداری قرمزی یا تورم ایجاد شود، اماسریع فروکش می‌کند. احساس سوزن سوزن شدن ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد.

در موارد نادری بی‌حسی یا کبودی بعد از هایفو گزارش شده است که موقتی خواهد بود و معمولاً پس از چند روز از بین می‌روند.

آیا جوانسازی با هایفو درد دارد؟

در طی روش هایفو ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید. برخی افراد آن را به عنوان پالس‌های کوچک الکتریکی یا احساس سوزن سوزن شدن پوست توصیف می‌کنند.

اگر نگران درد هستید، ممکن است پزشک قبل از درمان مصرف استامینوفن (Tylenol) یا داروی ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (Advil) را پیشنهاد کند.

بلافاصله پس از درمان، ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی داشته باشید که طی چند ساعت آینده به تدریج از بین می‌رود.

روند انجام هایفو چگونه است؟

انجام هایفو هیچ آمادگی خاصی نیاز ندارد. قبل از درمان باید تمام محصولات آرایش و مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید.

روند انجام هایفو به این صورت است که:

  • یک پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می‌کند.
  • آن‌ها ممکن است قبل از شروع از یک کرم بی حسی موضعی استفاده کنند.
  • سپس پزشک یا تکنسین منطقه مورد نظر را با استفاده از مدادهای مخصوص ناحیه‌بندی می‌کند.
  • بعد پزشک یا تکنسین ژل سونوگرافی را روی پوست می‌ریزد.
  • پزشک یا تکنسین دستگاه را بر روی تنظیمات مناسب تنظیم می‌کند.
  • هندپیس دستگاه هایفو روی پوست قرار می‌گیرد.
  • سپس انرژی اُلتراسوند با پالس کوتاه به مدت تقریبی 30 تا 90 دقیقه به منطقه مورد نظر تابانیده می‌شود.

طول مدت جوانسازی با هایفو و تعداد جلسات مورد نیاز آن چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز جهت جوانسازی با هایفو بسته به ناحیه تحت درمان، شرایط بیمار، میزان چین و چروک و افتادگی پوست آن قسمت متفاوت می‌باشد؛ اما اکثر بیماران به بیش از 1 جلسه درمان نیاز ندارند.

هر جسله درمانی جوانسازی با هایفو حدودا 30 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

معمولا بیمارانی که هایفوتراپی جهت جوانسازی موضعی انجام داده‌اند پس از گذشت 1 الی 2 هفته از انجام هایفو، شاهد نتایج آن خواهند بود اما نتایج واقعی پس از گذشت 3 تا 4 ماه قابل مشاهده می‌باشد.

آیا نتایج جوانسازی با هایفو دائمی است؟

خیر، نتایج جوانسازی با هایفو همیشگی نخواهد بود، اما ماندگاری آن نسبت به سایر روش‌های جوانسازی بیشتر است. ناگفته نماند که مراقبت از پوست و استفاده از محصولات مراقبتی پوستی به ماندگاری هرچه بیشتر اثر این درمان کمک خواهد کرد.

هزینه جوانسازی با روش هایفو چقدر است؟

هزینه جوانسازی با روش هایفو به عوامل مختلفی مثل تعداد جلسات درمان، محل درمان، بزرگی محل درمان و … بستگی دارد. اگر شما به دنبال ارائه دهنده خدمات با کیفیت هایفو و با قیمت مناسب در غرب تهران هستید، ما مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. هزینه لاغری با هایفو در مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید را می‌توانید در سایت این مجموعه و در قسمت رزرو نوبت بصورت آنلاین مشاهده کنید. برای رفتن به این قسمت روی اینجا کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از روش‌های جوانسازی با هایفو روی آن کلیک کنید.

هایفو 4D
هافو 3D
هافو اُلترا

مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید ارائه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی خدمات مربوط به جوانسازی با هایفو در هر یک از موارد فوق را نیز ارائه می‌دهد.

در صورت تمایل برای تعیین وقت مشاوره در این خصوص می‌توانید با کارشناسان و متخصصان کلینیک دکتر آرتید از طریق تلفن و یا وبسایت اقدام نمایید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید در دو شعبه اصلی در غرب تهران با جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، به روزترین امکانات و کادری مجرب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت وقت مشاوره و یا رزرو نوبت بصورت آنلاین اینجا کلیک کنید.