آیا هایفو برای من مناسبه؟!

اولین سوالی که ممکن است در مورد هایفو بپرسید این است که اصلا هایفو چیه؟ هایفو در واقع مخفف اولتراسوند متمرکز با شدت بالا است. این روش درمانی با استفاده از امواج اولتراسوند یا همان فراصوت به سفت شدن و لیفت پوست شل شده کمک می‌کند.

قبل از تصمیم‌گیری برای انجام هایفو نکاتی وجود دارد که بهتر است قبل از تصمیم‌گیری بدانید و بفهمید آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر.

در این مقاله قصد داریم به این نکات بپردازیم.

reading - آیا هایفو برای من مناسبه؟!

همچنین بخوانید درباره:

آیا من به هایفو نیاز دارم؟

هایفو ممکن است برای همه مناسب نباشد. اگر پوست شما برای درمان خیلی جوان است، ممکن است تغییری در پوست خود مشاهده نکنید.

همه افراد دیر یا زود با پیری روبرو می‌شوند و با افزایش سن، پوست قابلیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهد. با توجه به نیروی جاذبه، زندگی پرتنش روزمره، استراحت نکردن یا پیروی نکردن از یک برنامه متعادل مراقبت از پوست و … همگی باعث از بین رفتن استحکام پوست می‌شوند.

هنگامی که مشغول انجام مراقبت‌های پوستی روزانه خود هستید، صورت خود را به خصوص در ناحیه گونه لمس کنید. اگر احساس می‌کنید پوستتان مانند سن جوانی به هیچ وجه پر و سرحال نیست، احتمالاً زمان آن رسیده است که هایفو و مزایای درمان با آن را بررسی کنید.

همچنین، همه صورت‌ها با هر فرمی ممکن است برای انجام هایفو مناسب نباشند. بهترین راه برای اینکه بفهمید پوست شما به هایفو احتیاج دارد یا نه، و یا اصلا صورت شما برای درمان با هایفو مناسب هست یا خیر، مشاوره گرفتن از پزشک است.

هایفو چگونه می‌تواند به من در بهبود پوستم کمک کند؟

دستگاه هایفو با استفاده از امواج فراصوت پوست را از درون سفت و محکم می‌کند. هایفو روش بسیار ایمن و بی خطری است که جایگزین بسیار مناسبی با نتایج باور نکردنی برای جراحی‌های تهاجمی پر خطر و پر عارضه و با دوره نقاهت بسیار طولانی است. هایفو دوران نقاهتی بسیار کوتاه دارد و نقاهت آن تنها قرمزی و کمی درد تنها برای چند روز است.

ممکن است افراد زیادی روش‌های دیگری را برای بهبود پوست خود و لیفت آن تجربه کرده باشند، اما کسانی که هایفو را هم امتحان کرده‌اند گزارش داده‌اند که نتایج هایفو بسیار بهتر و ماندگارتر از سایر روش‌ها بوده است و قطعا هایفو در دراز مدت سودمندتر خواهد بود.

آیا فقط یک نوع دستگاه هایفو وجود دارد؟

پاسخ این سوال خیر هست. انواع مختلفی از دستگاه هایفو وجود دارد، مانند هایفو اولترا، هایفو 3D و هایفو 4D. هایفو 4D جدیدترین و موثرترین دستگاه هایفو در حال حاضر است.

تفاوت بین دستگاه‌های هایفو اولترا، هایفو 3D و هایفو 4D چیست؟

با دستگاه هایفو اولترا یا تک لاین با هر بار فشردن دکمه توسط اپراتور حداکثر یک لاین یا خط 10 نقطه‌ای در زیر پوست شات زده می‌شود. جوانسازی با دستگاه هایفو اولترا نیازمند دقت زیاد اپراتور و همچنین گذاشتن وقت زیادی توسط اوست. همچنین درد جوانسازی با این دستگاه نسبت به دستگاه‌های دیگر کمتر است.

در دستگاه هایفو 3D با هر بار فشردن دکمه توسط اپراتور حداکثر 10 لاین شات در زیر پوست زده می‌شود. در نتیجه سرعت انجام کار و دقت آن نیز بالا می‌رود، و نهایتا اثربخشی بیشتری نسبت به دستگاه هایفو اولترا نیز خواهد داشت.

در دستگاه هایفو 4D با هر بار فشردن دکمه توسط اپراتور بین 12 تا 15 لاین شات در زیر پوست زده می‌شود. دستگاه هایفو 4D در حال حاضر جدیدترین دستگاه هایفو می‌باشد که اثربخشی بی‌نظیری دارد و معمولا افراد بلافاصله پس از استفاده از این دستگاه نتایج اولیه را به چشم می‌بینند.

reading - آیا هایفو برای من مناسبه؟!

همچنین بخوانید درباره:

مکانیزم اثر هایفو چگونه است؟

امواج اولتراسوند که توسط دستگاه هایفو به زیر پوست تابیده می‌شود باعث التهاب در بافت پوست می‌شود، این بافت ملتهب سیگنالی به سلول‌های کلاژن ساز پوست ارسال می‌کند و به آن اطلاع می‌دهد که پوست نیاز به ترمیم و بازسازی دارد. از این رو پوست با کمک نفوذ انرژی دستگاه هایفو به آن، شروع به کلاژن سازی داخلی و طبیعی می‌‎کند تا سرعت التیام و ترمیم بافت ملتهب را افزایش دهد. هایفو از طریق فرآیند بازسازی کلاژن، به سفت و محکم شدن پوست کمک می‌کند، بنابراین باعث از بین رفتن چین و چروک‌ها و همچنین لیفت و سفت شدن پوست می‌شود. علاوه بر موارد گفته شده فوق هایفو به کانتورینگ صورت و فرم‌دهی آن نیز کمک می‌کند.

کی نتایج هایفو رو می‌تونم ببینم؟

انجام هایفو یک نتیجه اولیه و کوتاه مدت دارد که حدود چند هفته طول می‌کشد. این نتیجه معمولا بلافاصله بعد از انجام هایفو قابل مشاهده است، اما پس از گذشت این چند هفته این نتایج اولیه از بین می‌رود. اما نتیجه بلند مدت و اصلی آن حدود 3-4 ماه بعد از انجام آن مشخص می‌شود. پس از گذشت 3-4 ماه لیفت و سفت شدن پوست کاملا محسوس خواهد بود. پس برای دیدن نتیجه اصلی باید کمی صبور بود، اما مطمئنا ارزش این صبر و حوصله رو داره!

برای دیدن نتایج هایفو به چند جلسه هایفوتراپی نیاز دارم؟

هایفوتراپی فقط یکبار در سال انجام می‌شود، انجام آن در سال بیش از یکبار موجب آسیب به بافت پوست می‌شود. به افراد بالای 40 سال که البته صورت پری دارند توصیه می‌شود برای حفظ جوانی و سفتی پوست سالی یکبار هایفوتراپی را انجام دهید.

پیشنهاد ویژه

ترکیب هایفوتراپی با آر اف نیدلینگ فرکشنال نتیجه فوق العاده‌ای خواهد داشت. هایفوتراپی به کلاژن سازی عمقی پوست و آر اف نیدلینگ فرکشنال به کلاژن سازی سطحی پوست کمک می‌کند. آر اف نیدلینگ فرکشنال می‌تواند به فاصله 1 ماه پس از هایفوتراپی انجام شود.

درباره: بهار خدابنده