کربوکسی تراپی زیر چشم یا فیلر زیر چشم؟

ممکن است شما هم جزء افرادی باشید که از تیرگی و گودی زیر چشم خود رنج می‌برید و همواره به دنباله راهی برای رفع و بهبود تیرگی و گودی زیر چشم خود بوده‌اید، و حتی برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم خود بارها به پزشک مراجعه کرده‌اید و با وجود مصرف انواع محصولات و کرم‌های مربوط به دور چشم نتیجه دلخواه خود را نگرفته‌اید و همچنان تیرگی زیر چشمتان برایتان آزاردهنده‌ست. ممکن است بعضی افراد کربوکسی تراپی زیر چشم و یا بعضی دیگر فیلر زیر چشم را به شما پیشنهاد کرده باشند. در این صورت حتما سوالی ذهنتان را مشغول کرده است. برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم کربوکسی تراپی زیر چشم بهتر هست یا فیلر زیر چشم؟ اصلا فرقشون با هم چیه؟! کدوم عوارض کمتری داره؟!

در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم و مقایسه‌ای بین کربوکسی تراپی زیر چشم و فیلر زیر چشم برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم انجام دهیم.

کربوکسی تراپی چیست و چگونه باعث بهبود تیرگی و گودی زیر چشم می‌شود؟

کربوکسی تراپی تزریق گاز کربن دی اکسید به زیر پوست است. گاز کربن دی اکسید گازی کاملا بی‌ضرر است. کربن دی اکسید گازی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و در درمان تیرگی زیر چشم با روش کربوکسی تراپی میزان تزریق این گاز به وسیله دستگاه مورد سنجش قرار می‌گیرد.

کربن دی اکسید وارد بافت‌ زیر چشم شده و به صورت موضعی در زیر چشم انتشار می‌یابد. بدن در واکنش به افزایش میزان دی اکسید کربن، شروع به فعال‌سازی مکانیسم‌های جبرانی می‌کند. همانطور که می‌دانید گاز دی اکسید کربن در فرآیند تولید انرژی توسط سلول‌های بدن تولید می‌شود. سلول‌ها با استفاده از مواد غذایی (مثل قندها) و گاز اکسیژن، در فرآیند تنفس سلولی، انرژی و دی اکسید کربن تولید می‌کنند.

هنگامی که میزان این گاز در پوست به مقداری بیشتر از حد مجاز رسید، بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می‌کند. به همین خاطر جریان خون در ناحیه مورد نظر افزایش پیدا می‌کند. افزایش جریان خون باعث می‌شود مواد مغذی بیشتری به ناحیه مورد نظر برسد و در نتیجه ترمیم سلولی آغاز می‌شود. برای همین بدن ما به طور مداوم به اکسیژن نیاز دارد و دی اکسید کربن تولیدی را با بازدم دفع می‌کند. تزریق گاز کربن دی اکسید در زیر چشم موجب افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی بیشتر در ناحیه زیر چشم می‌شود. این امر علاوه بر تحریک سلول‌های پوست به کلاژن سازی بیشتر، موجب تغییر رنگ رنگدانه‌های تیره زیر چشم و روشن شدن آن‌ها می‌شود.

فیلر چیست و چگونه باعث بهبود تیرگی و گودی زیر چشم می‌شود؟

فیلر یا پرکننده زیر چشم – که به آن فیلر پوستی یا فیلر بافت نرم نیز گفته می‌شود – یک ماده حاوی اسید هیالورونیک است که برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم استفاده می‌شود. فیلرها علاوه بر زیر چشم می‌توانند برای فرم‌دهی لب‌ها، برجسته‌سازی گونه، زاویه‌سازی فک و رفع خط خنده نیز استفاده شوند. فیلرها با پر کردن گودی زیر چشم موجب روشن‌تر به نظر رسیدن آن می‌شوند. نکته بسیار مهم این است که از فیلرهایی استفاده شود که باکیفیت بوده و مورد تایید سازمان غذا و دارو می‌باشند و تزریق توسط پزشک با مهارت و با تجربه انجام گیرد، چرا که ناحیه چشم ناحیه بسیار حساسی‌ست و اگر از مواد بی‌کیفیت استفاده شود و یا تزریق توسط افراد غیر پزشک و بی‌تجربه انجام گیرد می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

reading - کربوکسی تراپی زیر چشم یا فیلر زیر چشم؟

همچنین بخوانید درباره:

مقایسه کربوکسی تراپی زیر چشم با فیلر زیر چشم برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم

  • تعداد جلسات مورد نیاز درمان:

تعداد جلسات مورد نیاز برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم با روش کربوکسی تراپی بسته به پوست و میزان تیرگی بین 2 تا 8 جلسه با فاصله 10 تا 14 روز است.

تعداد جلسات مورد نیاز برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم با روش تزریق فیلر 1 یا نهایت 2 جلسه می‌باشد.

  • ماندگاری:

ماندگاری کربوکسی تراپی برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم بسته به جلسات درمان و نوع پوست بین 4 تا 6 ماه است.

ماندگاری فیلر برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم بسته به نوع فیلر، نوع پوست و فعالیت بدنی شخص بین 9 تا 12 ماه و حتی در برخی از موارد 18 ماه است.

  • هزینه:

هزینه کربوکسی تراپی برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم نسبت به تزریق فیلر بسیار کمتر است.

  • عوارض جانبی:

کربوکسی تراپی برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم کاری بسیار ایمن و تقریبا بدون هیچ عارضه جانبی است. عوارض آن تنها ممکن است ورم و یا قرمزی تنها برای 1 تا 2 روز باشد.

عارضه جانبی تزریق فیلر برای بهبود تیرگی و گودی زیر چشم در صورت بی‌تجربه بودن پزشک و یا استفاده از فیلر بی‌کیفیت می‌تواند بسیار زیاد باشد، مثل عفونت، قلمبه قلمبه شدن زیر چشم، نا متقارنی چشم‌ها. اما عوارض جانبی در صورت تزریق صحیح و توسط پزشک باتجربه و استفاده از فیلر با کیفیت می‌تواند تورم، قرمزی و یا کبودی برای 7 تا 10 روز باشد.

reading - کربوکسی تراپی زیر چشم یا فیلر زیر چشم؟

همچنین بخوانید درباره:

درباره: بهار خدابنده