لیفت با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

هیچکدام از ما نمی‌خواهیم به اندازه‌ای که سنمان بالا می‌رود پیر به نظر برسیم. برخی از ما حتی به دلیل ژنتیک، شرایط سلامتی، سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد مواد الکلی یا آسیب‌های مکرر محافظت نشده در برابر آفتاب، پیرتر از سن واقعی خود به نظر می‌رسیم. اما هر اندازه که با استفاده از انواع محصولات مراقبت پوستی از پوست خود مراقبت کنیم و فشیال به موقع انجام دهیم باز هم متأسفانه روند پیری اجتناب ناپذیر است. با گذشت زمان، پوست صورت و گردن خاصیت کشسانی و الاستینه خود را از دست می دهد و شل و افتاده می‌شود. همچنین چین و چروک‌ها و خطوط ریز نیز ایجاد می‌شوند و گذر زمان را یادآور می‌شوند.

دلیل آن ساده است. با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتری تولید می‌کند. کلاژن پروتئینی است که مسئول حفظ سلامت، انعطاف‌پذیری و سلامت پوست ما است. علاوه بر این، ما به طور طبیعی چربی پوست خود را از دست می‌دهیم-به ویژه در گونه‌ها، اطراف دهان، خط فک، چانه و زیر چشم-که باعث می‌شود پوست ما بیشتر مستعد ابتلا به افتادگی گردد.

بدون انجام اقدامی جهت بهبود پوست و بازیافت جوانی آن، نمی‌توان جلوی پیری پوست را گرفت. لیفت صورت با جراحی از دیرباز راه حلی برای افراد ثروتمند و مشهور بوده است، اما این روش گران، تهاجمی، خطرناک و دارای دوران نقاهت طولانی است.

برای کسانی که نمی‌خواهند (یا توان مالی ندارند) که دست به چنین اقدامات بزرگ و ریسکی‌ای بزنند، لیفت با نخ می‌تواند یک جایگزین ایمن، مقرون به صرفه و غیر تهاجمی با نتایج فوق‌العاده برای روش‌های تهاجمی پرخطر و پرهزینه باشد.

reading - لیفت با نخ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همچنین بخوانید درباره:

لیفت با نخ چیست؟

لیفت با نخ یک روش غیرجراحی، برای مبارزه با علائم پیری در ناحیه صورت و گردن از طریق لیفت و سفت کردن پوست است، که باعث می‌شود پوست جوانتر، صاف‌تر و سالم‌تر به نظر برسد.

نخ‌های قابل حل PDO (Polydioxanone) با خیال راحت زیر پوست قرار می‌گیرند و سپس محکم شده و عقب کشیده می‌شوند و نواحی افتاده و شل شده را کشیده و لیفت می‌کنند. این به پوست ظاهری سفت و بدون افتادگی، تقویت شده و جوان می‌بخشد.

لیفت با نخ را می‌توان برای درمان هر قسمتی از صورت، از جمله پیشانی، گونه‌ها، ابروها، خط فک و گردن استفاده کرد. این درمان برای بیماران 30 تا 50 ساله که علائم خفیف تا متوسط شل شدگی پوست را تجربه می‌کنند ایده آل است.

بیمارانی که به دلیل شرایط پزشکی نمی‌توانند جراحی انجام دهند، لیفت با نخ می‌تواند راه‌حل مناسبی برای آن‌ها باشد؛ زیرا در مقایسه جراحی‌های تهاجمی که نیاز به بیهوشی عمومی دارد، برای انجام لیفت با نخ بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. لیفت با نخ یک درمان سریع، موثر و بدون درد است که نتایج فوری را به همراه دارد.

نخ چگونه باعث جوانسازی و لیفت پوست می‌گردد؟

  • اول، لیفت با نخ به طور مکانیکی باعث لیفت فوری پوست می شود.
  • ثانیاً، بافت چربی را منقبض کرده و منجر به سفت شدن فوری پوست می‌شود.
  • سوم، تولید کلاژن و ترشحات عروقی را ترویج می‌کند تا پوست در سطح سلولی تجدید شود. همه این‌ها با هم همکاری می‌کنند تا بافت پوست را تقویت شده، خطوط ریز و چین و چروک کمتر و خاصیت الاستیسیته بیشتری ایجاد شود.

روند انجام لیفت با نخ چگونه است؟

در بالا به طور مختصر در مورد نحوه عملکرد لیفت با نخ صحبت کردیم. اما اگر هنوز مطمئن نیستید که این درمان برای شما مناسب است یا خیر، در اینجا یک راهنمای گام به گام وجود دارد که دقیقاً آنچه در طول عمل لیفت با نخ اتفاق می‌افتد را توضیح می‌دهد:

  • پزشک نواحی افتاده پوست را مشخص کرده و محل قرارگیری هر نخ را مشخص می‌کند.
  • از بی‌حسی موضعی برای ناحیه درمان استفاده می‌شود تا تجربه‌ای راحت و بدون درد باشد.
  • پزشک با استفاده از یک کانول نخ‌های PDO (Polydioxanone) را زیر پوست قرار می‌دهد. این نخ‌ها بسیار باریک هستند و دارای ساختارهای مخروطی شکل کوچکی هستند.
  • نخ‌ها قبل از کشیده شدن و محکم شدن، شکل گرفته و در جای خود در پوست قرار می‌گیرند. ساختارهای مخروطی شکل به بافت پوست چسبیده و نواحی افتاده را می‌کشد و لیفت می‌کند.
  • سپس نخ‌ها بریده می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که در داخل پوست ایمن و نامرئی هستند.

هنگامی که نخ PDO به عنوان یک جسم خارجی وارد پوست می‌گردد، بدن به آن به گونه‌ای واکنش نشان می‌دهد که انگار یک جراحت در بدن رخ داده است که باعث شروع روند طبیعی بهبود آن می‌شود. نگران نباشید، این کاملاً طبیعی و بی‌خطر است – این فقط روش بدن برای واکنش به یک جسم خارجی در زیر پوست است. به عنوان بخشی از روند بهبودی، بدن تولید کلاژن خود را دوباره فعال کرده و مقادیر زیادی از آن را به مناطق تحت درمان هدایت می‌کند. کلاژن پروتئینی است که مسئول سفتی و کشسانی، نرمی و سالم نگه داشتن پوست است. متأسفانه بدن ما با افزایش سن کلاژن کمتری تولید می‌کند. این امر در نهایت منجر به جوانسازی و لیفت پوست می‌گردد.

انجام لیفت با نخ چقدر طول می‌کشد؟

لیفت با نخ معمولاً بین 30 تا 45 دقیقه طول می‌کشد. دوران نقاهتی وجود ندارد، به این معنی که می‌توانید بلافاصله به سر کار و فعالیت‌های روزانه خود بازگردید. علاوه بر حساسیت خفیف، تورم و کبودی که باید بعد از یک یا دو روز برطرف شود، عوارض جانبی دیگری وجود ندارد.

نتایج حاصل از لیف با نخ چه زمانی قابل مشاهده است؟

پس از اینکه کار لیفت با نخ انجام شد، نتایج را ظرف مدت کوتاهی مشاهده خواهید کرد. به لطف لیفت ظریف اما فیزیکی که نخ‌های PDO ارائه می‌دهند، شما با پوستی سفت‌تر، صاف‌تر و جوان‌تر از کلینیک خارج می‌شوید. نتایج نهایی 10 تا 14 روز پس از عمل قابل مشاهده خواهند بود.

ماندگاری نتایج حاصل از لیف با نخ چقدر است؟

نتایج حاصل از لیفت نخ در مجموع می‌تواند تا 18 ماه دوام داشته باشد. نخ‌های PDO بسته به سن بیمار، نوع پوست، متابولیسم و شیوه زندگی، 6 تا 12 ماه قبل از حل شدن باقی می‌مانند. پس از این مرحله، روند بهبود کلاژن سازی پوست به طور متوسط 6 ماه دیگر به طول می‌انجامد.

با توجه به طبیعت ایمن و غیرتهاجمی نخ‌ها و استفاده از نخ‌های قابل حل، در صورت لزوم می‌توان درمان‌های لیفت با نخ را تکرار کرد.

درباره: بهار خدابنده