لیزر پاک‌کننده تتو

لیزر پاک‌کننده تتو و رفع آن، عملکرد نسبتا ساده‌ای دارد. لیزر، مجموعه‌ای از اشعه‌های نوری با طول موج مشخص را به ناحیه تتو شده می‌فرستد. این مجموعه امواج نوری بسته به شخص و نوع خالکوبی متفاوت است و متناسب با آن تنظیم می‌شود. این امواج باعث شکسته شدن جوهر تتو و رنگدانه‌های آن به اجزای بسیار کوچکتری می‌گردد و در این حالت سیستم ایمنی بدن به راحتی جوهر را جذب کرده و باعث تخریب آن می‌شود.

از آنجایی که جوهر تتو یک جسم خارجی در بدن محسوب می‌شود، سیستم ایمنی بدن به آن واکنش نشان داده و سعی می‌کند که آن را دفع کند. این در حالی است که تتو و جوهر‌های قرار گرفته در بافت پوست بزرگتر از آن چیزی هستند که سیستم ایمنی بدن بتواند آن را دفع کند و از بین ببرد، اما دفع قسمت‌های جدا شده‌ و ریز و خرد شده جوهر برای سیستم ایمنی بدن کار آسان‌تری است. درواقع دلیل این که تتو بعد از مدتی کمی تغییر شکل می‌دهد و مرزهای مشخص آن کمی تار می‌شوند نیز همین موضوع، یعنی تاثیر سیستم ایمنی بدن بر آن، می‌باشد.

بهترین دستگاه لیزر برای پاک کردن خال کوبی و تتو، لیزرهایی معروف به Q-switch هستند. عبارت Q-switch اسم یک دستگاه یا تکنولوژی خاص نیست؛ بلکه نشان‌دهنده‌ی یک قابلیت در دستگاه لیزر است. دستگاه‌هایی که به قابلیت Q-switch مجهز هستند، می‌توانند یک پالس لیزری قدرتمند با توان بالا را به یکباره به پوست بفرستند. انرژی این پالس لیزری که یک میلیاردم ثانیه بقا و دوام دارد، به سرعت جذب رنگدانه‌های جوهر تتو می‌گردد و آن‌ها را منفجر و تخریب می‌کند. در روزهای بعد از جلسه درمانی، سیستم ایمنی بدن به سراغ ذرات بسیار ریز باقی مانده از جوهر می‌رود، آن‌ها را جمع‌آوری و دفع می‌کند. به این ترتیب تتو پاک می‌شود.

پاک کردن تتو و خالکوبی در هر فرد متفاوت با فرد دیگر است. همچنین رنگدانه‌ها و عمق تتوها با هم یکسان نیستند و انتخاب لیزر مناسب بستگی به شرایط شخص دارد. تعیین جزئیات فرآیند درمانی و همچنین پیش‌بینی اثرات آن در جلسه مشاوره انجام می‌شود و متخصصین کلینیک به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد. برای تعیین وقت مشاوره در این خصوص می‌توانید با کارشناسان و متخصصان کلینیک دکتر آرتید از طریق تلفن و یا وبسایت اقدام نمایید. کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

مجموعه کلینیک‌های دکتر آرتید در دو شعبه اصلی در تهران با جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها، به روزترین امکانات و کادری مجرب آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت وقت مشاوره و یا رزرو نوبت اینجا کلیک کنید.

عوامل زیر در انتخاب لیزر مناسب و برنامه‌ریزی برای پاک کردن تتو موثر هستند:

  • شخص چه مدت تتو داشته‌ است
  • تتو شخص به چه رنگی است
  • جوهر در چه عمقی از پوست قرار گرفته است
  • محل قرارگیری خالکوبی یا تتو در بدن شخص
  • این که آیا شخص سابقه‌ی زخم‌های گوشتی و برآمده داشته‌ است یا خیر
  • شرایط سلامت عمومی
  • آیا شخص داروهای خاصی مصرف می‌کند
آرتید عکس کاور 3 - لیزر - لیزر پاک کننده تتو
آرتید عکس کاور 5 - لیزر - لیزر پاک کننده تتو